Lee arvutikodu

Segasumma. Koos armsate inimeste ja loomadega

teisipäev, september 11, 2007

Koduõppest mõtiskledes

Lugesin täna veidike koduõppest. Eesti Naises oli lugu ja vaatasin ka saiti www.koduope.ee. Teadsin kunagi ka üht kena meest, kes oma poega ise kodus õpetas, sest oli kindel, et saab sellega kooliga võrreldes paremini toime. (Ilmselt sai ka.)
Oleks minu kooliajal see võimalus olnud... Õppida kodu või ema töökoha või raamatukogu tolmuses vaikuses!
Tõsi, vahel lubati mul koolist poppi teha. Ema andis loa välja magada - lugesin liiga paljudel öödel poole hommikuni - ja jättis kompensatsiooniks mingi pisikese tõlketöö teha vmt. Kui see oli proosa, tegin hästi ruttu ära, kui luule, siis mängisin sellega päev otsa nagu kassipoeg lõngakeraga või kutsikas kondiga. Koolis - põhikoolis vähemalt - nii põnevaid ülesandeid juba ei olnud.
Ja nüüd on mul iseenda sees üks natuke valus mõttekogum. Ikka see... 7.50 riidesse, 8.15 kiidetud olgu maa...
Mul on hirm, et äkki käib Kristofer lasteaias sellepärast, et mul on vaja laps ÄRA saata, et päeval töötada. Hommikuti ma sõna otseses mõttes VISKUN töösse, teatava näljaga tekstide ja kokkulepete jmt järele.
Et kas see võib olla suurem põhjus kui tema sotsiaalne harimine ja alushariduse andmine?
Ma ei meeldi endale eriti, kui see nii on.

Kui ma sõpruskonna näidete peale mõtlen, siis on variante seinast seina. Lasteaed ja hoogne areng. Lasteaed ja vilets areng. Kodu ja hoogne areng. Kodu ja vilets areng.

Kristofer oleks justkui sotsiaalsem kui mina olin. Aga olen ma andnud talle võimalust olla midagi muud?

7 Comments:

At 11:06 PM, Blogger Tiiu said...

Koduõpe on kindlasti parem, kui on keegi, kes asja südamega võtab ja muidugi aega peab olema. Ütlen seda pikaajalise kogemuse põhjal ja sugugi mitte oma poja näite abil.

 
At 1:08 AM, Blogger unekott said...

mina jälle asiks vastu, et mul oli vääääga raske kohaneda kodulasteaialt (loe vanaema hoidmiselt) koolipinki nühkima minnes. seepärast olen mina laste varajase sotsialiseerimise poolt. kahe käega. enda poja pistsin pisut peale aastat aeda. ei ole kahetsenud mina, ei ole ette heitnud poja. mainiks veel et harjus palju palju paremini lasteaiaga kui mulle teada olevad kolmeaastaselt lasteaeda minejad.

ärge kartke hakkajaid lapsi, kes ümbruskonnaga ja teiste inimeste/ lastega hästi läbi saavad.

ja kas see "valus mõttekogum" on üksnes sinu peas, või pisikese peategelase peas ka? kas talle meeldib lasteaias? sellisel juhul on see sinu, mitte tema prbl. ja mina keelaks sul lasteaiast loobumisele isegi mõtlemise. sest mis halba on maa ja päikese kiitmises? veidikeses distsiplineerimises sinna otsa?

 
At 8:47 AM, Anonymous Anonüümne said...

Tiiu, kas Sinu poeg oli koduõppel? Õpetasid ise?
Unekott, kas see on Sinu kui esimese koduse guvernandi seisukoht, et lasteaed oleks "pisut peale aastat" parem kui kodu või hoidjakodu?
Ega Sa seda mõtlemise ära keelamist ju nii otseselt ei mõelnud?
mina-mina

 
At 10:22 AM, Blogger Tiiu said...

Jah, mu poeg oli koduõppel ja otse loomulikult oli kasu 100%, koolis kipub see olema väike, väiksem või olematu, sest paljud lapsed vaid teevad näo, et nad õpivad st kuulavad ja omandavad. Loomulikult ei sobi koduõpe kõikidele ja koolis saavad hakkama just andekad.Loomulikult on erandeid ja need on psüühiliste nähtustega seotud. Meie kooli tuli kakas poissi 7.klassi, keda oli ainult seni kodus isa poolt õpetatud. Nad olid vennad, üks teisest kolm aastat noorem, aga sai vennaga koos ühes klassis hakkama ja nad lõpetasid edukalt gümnaasiumi. Koolis olid nad esimesel aastal teistest paljuski targemad, aga hiljem kõik ühtlustus. Kool vorbib ühetaolisust, midagi pole parata.

 
At 3:51 PM, Anonymous Anonüümne said...

Koduõppele ei saa minu teada jätta niisama, vaid peab olema mingi näidustus( näiteks lapse tervis või mingi eripära) ka. Peale selle peavad vanemad olema võimelised ikka last kõikides ainetes õpetama.
Üks nö koduõppe vorm on see, et laps ei käi koolis, vaid tema juures kodus käivad õpetajad või siis laps käib koolis väljaspool tunde eraldi õppimas.

 
At 9:23 PM, Blogger unekott said...

jup, anonüümne, ja siis võiksite veel kuulda klassijuhataja/õpetaja/direktori halvakspanevat sõnavõttu järgmisel klassivanemate koosolekul, kui ta mõne "pahalase" on suutnud koduõppesse suunata...

 
At 7:11 PM, Blogger Morgie said...

proovi korra temaga ntks nädal kodus olla ja vaata, kuidas ta suhtub. minu põnn raudselt eelistab lasteaeda oma vanale lubjakale.
mina oleksin omal ajal eelistanud kodus istuda.
inimesed on erinevad

 

Postita kommentaar

<< Home