Lee arvutikodu

Segasumma. Koos armsate inimeste ja loomadega

neljapäev, september 28, 2006

Räägime ajast!

Mida teie teete, et ennast distsiplineerida? Et enese loodud ajagraafikus püsida? Et vajalike asjadega valmis saada?

Eile helistas mulle üks sõbratar ja teatas, et hakkab kasutama sellist meetodit: iga nädala lõpul saadab mulle kirja oma uue nädala eesmärkidega. Ja kui ta neid täita ei suuda, maksab mulle reedel sada krooni.
No näis, kas see aitab teda.

Eriilmeliste tööde vahel orienteerumine on ka minu jaoks tükk tegemist. Tavaliselt on mul korraga käsil üks kuni mõni toimetatavat käsikirja, jooksev kirjavahetus koostöökaaslastega, veidi müügi organiseerimist ja üks igakuine ajaleht.
Kodust ja perest praegu ei räägi, nende suhtes poleks aus neid tööde nimistusse mahutada. Tööelu ja koduelu vahel balansseerimine on täitsa eraldi teema.

* Üks suurepärane võte on salatöötamine varahommikuti või öösiti. Vahel tundub, et ainult tänu sellele ma midagi valmis saangi.
* Käsikirjade seisukohalt on arukas alati üht käekotis kaasas kanda. Kus ka mõttetu ootepaus peaks tekkima, muutub see kohe mõttekaks ja teretulnuks.
* Sedelid tööde nimistuga on head siis, kui teha on palju lühikest ajakulu nõudvaid töid, millede puhul on oht, et miski läheb meelest ära. (Nt fotode hankimine erinevate lugude juurde või lühikeste tekstide toimetamine.)
* Tööd prioriteetide järgi nimekirja. Väga hea võte, aga nimekirjavälised asjad pole alati teadlikud, et nad väljas on ja trügivad sisse.
* Ise kirjutamise ajaks tempokas muusika mängima. See ei lase kätel aeglasi liigutusi teha. (Teiste tekstide puhul pole tulemus hea, mõte läheb liiga vabaks ja vead jäävad kahe silma vahele.)
* Väikeste ajaraiskajate suhtes on mul ambivalentne suhtumine. Üks osa minust ütleb, et need tuleks kiiresti ära teha (korraldada, helistada, vastata jne), et siis muuga edasi minna. Teine osa minust aga tahaks heita need vasakut kätt kõrvale, et keskenduda SP-le (Suur Põhiülesanne). Rakendan üht ja teist vaheldumisi, vahel ka valesti.
* Kui aeg enda jaoks, siis aeg enda jaoks. Loba-aeg, vanniaeg, lugemisaeg, uneaeg... Aga see on ka juba hoopis teine teema.

1 Comments:

At 10:40 PM, Blogger unekott said...

minu kogemus - tee võimalikult kohe ja kiiresti ära kõik tööd mis teha vaja.
kui miskit ebamäärasesse tulevikku jätta, siis tav. (vähemalt minul) kipub hoopis ära unuma... koristamine ja pesupesemine on ses suhtes erandid - need raiped tuletavad end kogu aeg meelde...

 

Postita kommentaar

<< Home