Lee arvutikodu

Segasumma. Koos armsate inimeste ja loomadega

teisipäev, august 29, 2006

Isiklikust poliitilisest loidusest

Blogosfäär lainetab poliitikast. Mina olen rõõmsalt (seisu)kohatu. Poliitväitluste valguses huvitaks mind aga kangesti, keda keegi eelmistel valmistel (riigikogu ja kohalikud omavalitsused) valinud on… Kes siin loeb, oleks teretulnud oma toonaseid eelistusi avama ja põhjendama.
Mina jätsin riigikoguvalimised vahele. Mitte laiskusest või hoolimatusest, lihtsalt ei olnud kedagi, keda ma oleksin tahtnud valida.
Mõttelaadilt olen tsentrist jupikese vasakpoolsem. Parteisse pole astunud, ajakirjanikuna tahtsin sõltumatu(m) olla, hiljem on tegemist olnud nii palju, et poliitikat kiikan niisama veidike kõrvalt.
Mõõdukate pooldaja olin ma kaua. Kogu Andres Tarandi aja ja natuke peale. Tarand üldse üks lemmikpoliitikuid olnud… (Ja see kehtib ainult seeniori kohta, poegadest ei oska ma midagi mõistlikku arvata, Sirbi lugemine kõigub ka huvi ja tellimise katkestamise piiril.)
Pooldasin Mõõdukaid, kuni nad liiga parempoolseks muutusid. Kui nimi sotsdemokraatlikuks muudeti, lootsin oma lemmikparteile kõva arengut, aga see jäi tulemata.
Noil viimastel riigikoguvalimistel ei tahtnud enam Mõõdukate poolt hääletada.
Keskerakonna poolt kah mitte – otseselt pole programmil justkui viga miskit, aga liiga palju on olnud mingeid kummalisi mätsimisi, et usaldust tekitada. Ehkki keskparteis on mitmeid selliseid inimesi, kellest väga lugu pean. Ja mõned sellised, kellega ma ühe laua taha ära ei mahu.
Tõtt öelda on vist igas Eesti parteis keegi, kellest ma lugu pean, ka kõige parempoolsemates. Ja mõned, keda ma pean kas rumalaks või pahatahtlikuks või mõlemat koos. Oma osa suhtumistes on kujundanud see, et nii mõnegagi neist on pikki tunde intervjuu(si)d tehtud ja pärast olen paratamatult “läbikirjutatud inimese” samme ja ütlemisi suurema huviga jälginud.
“Bezrublika” kampaania, mis paljusid vaimustas, tekitas minus õõva. Nulltolerants on eesti keeles täissallimatus… Kes sooviks sellist sõna lipukirjale? Ja targad mehed Taagepera ja Taal pole oma intervjuude valguses sellest erakonnast enam kaugeltki mitte nii suures vaimustuses kui algul…
Reformikad näivad eeldavat, et on olemas tublid ja targad ja ülejäänute kohta kehtib “Tropid eest!”
Rahvaliit keskendub peamiselt põllumeestele.
Isamaaliit on lausrahvuslik. Mina ei ole.
Keda ma valima oleksin pidanud? Minu valik oli mittevalimine. Kõige hukkamõistetum valik ajast aega. Ja ma üldse ei kahetse.
Omavalitsuste valimise ajal hääletasin veel Tallinnas. Kui uues kodus oleksin hääletanud, oleksin valinud ühe asjaliku põllumehe – sellepärast, et mõistlik, aus ja töökas mees. Sobiks valda valitsema küll. Erakonnalt rahvaliitlane, aga maakohas loeb eelkõige see, mis inimesega tegu. Muide, üle Eesti oli mitu Rahvaliidu nimekirjas inimest, kellele pöidlaid hoidsin. Oma hääle andsin Tallinnas toredale vasakpoolsele luuletajale, kes kandideeris Põhja-Tallinnas. Tükk aega kaalusin tema ja ühe sotsdemokraatliku intelligendi vahel, lõpuks valisin vasakpoolsema. Ja naise. Sellega on nii, et soo järgi ma ei vali, aga kahe võrdselt hea vahel kaaludes valin sookaaslase.
Muide, sama vasakpoolne poetess ahvatles mindki Tallinnas kandideerima – ilmselt nappis neil kandidaate. Kaalusin päris tõsiselt. Aga kuna Kersti haigus neelas väga palju energiat, ei tahtnud endale lisakoormust võtta. Polnud parim aeg kogemuste hankimiseks.
Resümee mu eelistustest on taas eelistuste puudumine. Olemasolev president on minu president küll, ilma igasuguse punase ringita. Aga ma ei usu, et ta uuesti presidendiks saades sellele toolile kauaks jääb. Nelli Teataja naljana serveeritud ennustus tundub üsna tõenäoline. Sellepärast ma tema jäämise üle eriti rõõmus ei ole.
Kõigist neist, keda erinevad erakonnad algul välja pakkusid, meeldis mulle enim Paul-Eerik Rummo.
Aga see ei puutu enam asjasse.
Elame-näeme…

12 Comments:

At 11:09 AM, Anonymous Anonüümne said...

Emotsioonid emotsioonideks, kuid riik saab sellise presidendi nagu ta väärt on.
Minu jaoks on aga positiivne see, et märgid-teod (Ülle Aaskivi), mida juba pikemat aega oodanud olen, ilmuvad. Parteinduse värk, ei vasak- ega parempoolne, pole mulle kunagi meeldinud, olen valinud alati pigem inimesi. Kuigi teades, et nad nagunii ei jõua kuhugi. Viimati valisin Strandbergi.
Ja nüüd kus Rohelist Erakonda luuakse, seisan selle küsimuse ees, kas tuleb oma lubadus (et kui Eestis tekib Roheline Erakond/Partei, siis astun selle liikmeks) täita, või sõnu süüa.
Nuh, ilmselt kuulan südame häält ;)

 
At 11:50 AM, Blogger Ivari said...

Kunagi ma valisin selle tädi, kes prillitoosi saadet tegi. No ei tule nimi meelde hetkel. Peale seda on tühi maa. Süda ütles, et ära näe vaeva. Ja ei näe ka.
Roheliste erakond on mulle juba oma kutse saatnud, liitumiseks. Ei ole mõtteski. Ütlesin viisakalt ära :)

 
At 12:15 PM, Blogger unekott said...

poliitikutest valisin viimati Ilvese. Euroopasse. tundus, et võiks sobida. toomas-henrik sai asjapulgaks.
enne seda valisin "ei euroopa liidule" tundus, et väljas võiks parem olla - tuuldub paremini ja kammitsaid pole piiramas. eesti astus euroliitu vaatamat minu ei-le.

riigikogu ja kohalikud valimised on mind alati segadusse ajanud. küllap olen nii harimata ja liiga sirgjooneline, et nende mängudest aru saada või veel vähem kaasa lüüa.

järgmine kord läheks valima (vbolla) siis kui presidenti antaks valida. poliitikasse õnneks pole kutsutud (küllap on mu lihtsakoeline olemus kaugele näha:D)

praegu olen pire solvunud selle tsirkuse peale mis riigikogus toimub, aga mis mul kobiseda - mina pole valimas käinud, olen andnud teistele võimaluse ja vaat mis juhtus:D

 
At 1:48 PM, Blogger Lee arvutikodu said...

Jaa, olgu see öeldud, ma hääletasin ka mitteliitumise poolt, kui see aeg oli.

 
At 4:09 PM, Blogger AlexRobin said...

Kogu seda olemasolevat kammi kaedes on ainult üks mõte - vanade ja vaimust nõtrade arvel oma meelt lahutada siiski ei tohiks.

 
At 10:20 PM, Blogger hiiutar said...

Aga mis põllumeestel viga on :P
Omavalitsuste valimisel valisin just toreda põllumehe - keegi peab ju nurmede säilimise eest ka seisma, veidi jama kui ainult merel veel avarad vaated avanevad.
Presidendivalimine on muidugi bullshit. Ma keeldun sellist jama jälgimast. Oma eelistus on olemas küll, a mis see aitab.
EL-ile ütlesin muidugi ei. Kas keegi tunneb kedagi, kes ja ka ütles?

 
At 11:27 PM, Blogger Rattus said...

Ei käinud viimati valimas põhjusel, et minu areaalis polnud erakonnal, keda oleks tahtnud toetada, ainsatki kandidaati. Punkt. Diskrimineerime, ma ütlen.
EL-EI! Aga vastuseks eelnevale - tunnen kedagi, kes poolt oli. Puudega. Sotsaaltoetuse ja rohkemate võimaluste pärast või nii. Igal asjal mitu tahku.

 
At 11:45 PM, Blogger unekott said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 11:54 PM, Blogger unekott said...

sry eelmine komm jäi poolikuks-

mina tean kahte, kes kindla "jaa" ütlesid euroliidule... minul neid ümber veenda ei õnnestunud, a neil mind ka mitte:D
põhjusteks suurem/kiirem/parem kaubatransiit ja selle võimalused - parem teha äri (kuigi mõlemad palgatöötajad, mitte ärimehed) ning lihtsam reisida + tööle minna euroliidu maadesse(kummalgi pole kavatsust eestist väljapool eurosid kokku kühveldada)

 
At 10:32 AM, Anonymous Anonüümne said...

...hääletasin ka EL-i astumise vastu.

 
At 11:23 AM, Blogger karmik said...

Kummastav -- siit loen, ja tutvusringkonnast tean, et hääletati vastu... ometi osutus "jaa" võidukaks. Kurjalt kurb KUI mu toonane sisetunne tõtt kõneles...

ei-öelnuna luuser, joodik ja endine -- Lennart Meri sõnutsi...

 
At 7:24 PM, Anonymous Anonüümne said...

...nuh, sellele on seletus - suur osa vastuolijatest lihtsalt ei lxinud hxxletama - ntx oma perekonnast olin ainuke "aktivist", kuigi vastu olid nii vanemad, vanavanemad, kui suur osa muid sugulasi...

 

Postita kommentaar

<< Home