Lee arvutikodu

Segasumma. Koos armsate inimeste ja loomadega

kolmapäev, juuni 14, 2006

Lõunaeestlased on teistmoodi

Sirbis kirjutab Sven Soiver lõuna- ja põhjaeestlaste erinevustest, mis pikema uurimise tulemusel täitsa olemas olla. On vist jah, ilma uurimisetagi, aga uurimus lisab kaalu:).
Põhjaeestlaste kultuuriväärtustes domineerivad individualism ja maskuliinsus, otsustatakse peamiselt üksikisiku (enda siis) kasust lähtuvalt. Maskuliinne kultuuriväärtus siis selles mõttes, et hinnatakse võimu, edu, eneseteostust ja sõltumatust, vastanduv feminiinne kultuuriväärtus eelistab elukvaliteeti, keskkonda ja hoolivust. Lõunaeestlased on valmis rohkem arvestama kollektivistlike väärtustega, riigi suurema rolliga ja abstraktse üldise heaolu nimel tehtud otsustega.
Lõunaeestlased on valmis väikeseid patte andestama, põhjaeestlased mitte. Põhjaeestlased vajavad kindlamaid reegleid ja kui nende vastu eksitakse, siis süüdlase välja selgitamist ja karistamist.
Põhjaeestlane talub määramatust halvemini ja vajab selgemaid vastuseid. jne. Lugege Sirbist.

No nii. Kui ma vahel natuke kentsakalt mõjun, siis see tuleb sellest, et ma olen lihtsalt valel pool Võhmat!
Vähemalt selle uuringu järgi annab seda sellega põhjendada.

4 Comments:

At 11:32 PM, Blogger unekott said...

ma pistaks enda saarlaste sekka, lihtsalt et duaalsust segada...

 
At 9:43 AM, Anonymous Anonüümne said...

täitsa nõus. edelanurga rahvas käitub vahest täpselt nii nagu põhjaeestlane... ja eks neil ole vahest raske aru saada minust kui lõunaeestlasest :P

 
At 11:27 AM, Blogger Lee arvutikodu said...

Tead, Unekott, kui ma elus esimest korda Saaremaale sattusin (15 - kujutad ette, ma jõudsin Kaukaasiasse enne!), siis ma olin saarerahvast täiesti pöördes. Noh, praeguseks on aeg suuri pöördeid veidike maha lihvinud, aga mingi aususe ja meeldivuse eelarvamus on saarlaste suhtes ikka.

 
At 6:46 PM, Blogger karmik said...

äärerahvastel on üleüldse teistsugune taju (eitamata erandeid) -- a muud, keskpõrandalekokukad näituseks, olles avali, võivad ju taipamisel sulanduda ;)... olen mõelnud, et ehk tingit see nurgaerilisus teatud pisukeses (ent arengugus viimset tilka lisavas) osas kordseilt segasest verest mil pole olnud mugavat, eeskätt füüsiliselt mugavat kasvupinda?

 

Postita kommentaar

<< Home