Lee arvutikodu

Segasumma. Koos armsate inimeste ja loomadega

reede, jaanuar 27, 2006

tagasivaade allilmasaatele

Ei lähe meelest ära sellenädalane Raporti erisaade, kus Kalev Kurele mantlipärijat otsiti. Pikaro, Anvelt jms targad mehed allilma kohta sõna võtmas, saatejuht valge linaga kaetud laua taga nimesildikesi sättimas. Pika arutelu peale selgis et...
- ülemine mees Eesti maffias on Assar Paulus
- Eesti organiseeritud kuritegevuses on eriharu autovargad
- politsei on allilma tegemistega hästi kursis
Visuaalne pilt lisas, et
- organiseeritud kuritegevus on üks kena puhas värk, mida netis (sõnast nett, mitte Internet) restoranis pika säravvalge laua taga korraldatakse.

Meenus aastatetagune kohtuistung Võrust, kus üks niru moega pealekaebaja väitis, et Eesti maffias on tema alumisel pulgal ning üks tema süüasjakaaslastest ülemisel. Siiamaani käibib siseringis ütlemine, et allilm on nagu kahe pulgaga redel - üks neist meestest ühel, teine teisel pulgal.
Ja mina, naiivne tüüp kriminulliriiuli kõrval, olen senimaani arvanud, et maffia tähendab seda, et kuritegelikud jõud imbuvad riiklikult olulistesse sfääridesse ja mõjutavad neid. Pluss, et kogu see värk võiks hõlmata põlvkondi, mitte sama õue poisse.

Nojah, ja kui politsei kõiki organiseeritud kurjategijaid nii hästi tunneb, siis tekib mul kui maksumaksjal küsimus, et miks kõik needsinatsed sellest siis teleka vahendusel kuulevad.

Ja kuidas ma seletaksin lapsele, kui see juba küsida oskaks, miks on kuritegevus paha kui sellest nii ilusa laua taga räägitakse?

Näh, kas ma pole kena metsatagune vanainimene - vaatan aga telekat ja pean mõttes saatejuhiga dialoogi?