Lee arvutikodu

Segasumma. Koos armsate inimeste ja loomadega

esmaspäev, detsember 11, 2006

Moskva uudiste peale

Lugesin uudistest, et Moskvas põletasid 30 noort Eesti lippu, millele oli joonistatud haakrist.
Ebameeldiv... Kuigi ma saan aru, et Moskvas mastaabis pole 30 inimest isegi mitte "melotshki".
Aga ikkagi ebameeldiv.

Ja siis lugesin ma Delfist tervelt 15 minutit igasuguseid inimeste kommentaare. Igasugustele erinevatele teemadele.
Ja mõtlesin, et kui ma oleksin noor moskvalanna, võiksin ma nende otsetõlke peale samuti tänavatele protestima minna... Mingi irratsionaalse ideega mingi kauge maa elanike kaitsmiseks...
Nii, nagu ma olen spontaanselt nõus väidetega, nagu näiteks "Kašmiiri tüdrukud vajavad võimalust haridusele" või "Rahuvalvet võib tõlgendada okupatsioonina."

Ja ikkagi ei meeldi mulle haakristiga ähvardamised mitte üks raas. Tavapärasest teravama reaktsiooni võib ilmselt lektüüri arvele panna ("Aimee & Jaguar") ja siis veel see, et alles sai Osviecemi koonduslaagri (Auschwitz-Birkenau siis, eks ole) videot vaadatud...

Aga... Fašismialgeid ei ole ju Eestis ometi NII PALJU????
Ei ole ju?

1 Comments:

At 5:56 PM, Blogger lightbreath said...

...olen aegajalt sellised uudiseid kuuldes mõtisklenud, et mis paganama probleem neil vene rahvusest inimestel eestlastega ikkagi on? hakka või vägisi arvama, et mingi rahvuslik geenimälu hakkab siin tööle. sest tegelikult on ju mõistusevastane - et meid on napilt poolteist miljonit Venemaaga võrreldes tühisel maalapil, üritame oma tegemisi teha ja ikka oleme neil - arvult ja maalt suurematel - hammaste vahel. Võin kihla vedada, et ükski neist märatsejatest seal ei tea tegelikult Eestist suurt midagi ega kedagi ja see on lihtsalt oma frustratsiooni väljaelamise võimalus.
Fashism Eestis? Nu ei julge öelda, et hirmsasti seda siin esineks. Siis ma oleksin seda kuulnud, sest minu inimesed on riskirühm ja nende meelsusest kajaks selline asi varem või hiljem välja.
Võib-olla olen naiivne, aga eestlane on ikka vist rohkem sedasorti rahvas, kelle kohta Pratchett ütleb: "...kui neid lööd, lähevad eemale ja ootavad kuni sul jalg otsast ära kukub."

 

Postita kommentaar

<< Home