Lee arvutikodu

Segasumma. Koos armsate inimeste ja loomadega

kolmapäev, oktoober 10, 2007

Äraspidiselt feminismist

VIIMASEL AJAL oleme Katsiga sattunud palju rääkima feminismist, naiste- (ja inim)õigustest ja religioonidest nende õiguste taustal.
Põhjuseks ilmselt see, et Kats avastas Sinisuka valge sarja, mis suuresti eri maailmanurkades kannatavast naistest räägib.

… Ja siis tuli mul üks äraspidine mõte…
Jah, me teame, eks, et mehed on erinevaid religioone kasutanud naiste allasurumiseks ja oma sooeelise toetamiseks. On küll.
Aga kas keegi julgeb meist, naistest, öelda enda ja kõigi endale teadaolevate naiste nimel, et kui ajalugu oleks pakkunud vastupidist võimalust, oleks see jäetud selgest üllusest ja humanismist kasutamata?
Mina ei julge.
Ja ometi olen ma enda kohta viimased umbes seitseteist aastat rahumeeli sõna “feminist”* kasutanud:).

* vähemalt kõigis neis seltskonnis, kes feminismi kui nähtust halvustama kipuvad.

2 Comments:

At 5:23 PM, Anonymous Anonüümne said...

noh, mina nimetan end ka häbe(ne)matult feministiks.

sellegipoolest ei usu ma, et naised oleks paremad inimesed kui mehed. niisiis, kui neil olnuks võimalus ja hea põhjus domineerida, siis, ma arvan, oleks see pigem juhtunud kui juhtumata jäänud.

siiski ei väida ju mitte kõik feminismi koolkonnad, et naine ongi loomult ingel. ja teisalt, see oleks-ajalugu ei muuda mingil kombel praegust olukorda, st see, et naised oleks võibolla ka donineerinud, ei tähenda, et praegu ei peaks neid inimesemoodi kohtlema.

minu jaoks isiklikult ongi feminismi kaks kõige olulisemat pointi, et võrdsed (inim)õigused peavad olema tagatud soost hoolimata, ja et bioloogiline sugu ei tohi olla aluseks sotsiaalse rollikäitumise determineerimisel.

mõlemad punktid on olulised siin ja praegu ja see, kas naised oleks põhimõtteliselt võinud kunagi mehi diskrimineerida, ei muuda kuidagi asja.*

sestap ma julgen end ikka femmariks edasi nimetada :-)
______
* või kui, siis niipalju, et ei maksa unistada ideelasest naiste linnast või võimusuhteid lihtsalt sooliselt ümber keerata. ehk siis, soouuringutel põhinev feminismus peab paratamatult üksiti ka meesõiguslus olema. :-)


kati

 
At 4:56 PM, Anonymous Anonüümne said...

welcome to club.
ma nimetan end mõnikord muigamisi meesõiguslaseks ka ;)

 

Postita kommentaar

<< Home