Lee arvutikodu

Segasumma. Koos armsate inimeste ja loomadega

neljapäev, veebruar 22, 2007

Peaksin ma valima petturi või läbipõleja? Või peata poliitiku?

Täna tuli kiri Rain Rosimannuselt. Ümbrikus, mille peal seisis: "Tähtis ja isiklik kiri". Trükitähtedega. Sees tekst, mis algab:

Armas proua,

see kiri on Teile.
Kõhklesin pikalt, kas Teile kõigest sellest kirjutada, mis mind vaevab. /.../"

Ja siis lehekülg teksti perepoliitikast.

Kirja lõpus annab ta teada, et teda valides saab valija oma isikliku Riigikogu liikme. "Mure, rõõmu, kõhkluse või idee korral - ärge häbenege helistamast numbril 51 83 793."

Ja nii me siis helistame. Meie, siitkandi prouad... Kui on mure või rõõm, kõhklus või idee. Või natuke hullust või vaja kuulajat või lohutajat või kedagi, keda süüdistada. Meie hulgas on mõni vaimuhaige ja mõni niisama kiiksuga või kinnisidee küüsis. Ja mõni, kes muidu tegus, aga vahel kriisis. Need üksildased ööd, need tühjenevad pudelid, see talumatu hingepiin... Vahel öösel, vahel päeval, kui riigikoguja usinalt tööd peaks tegema.

Õnnetu Rosimannus põleb kas läbi või paneb numbri kinni. Teisel juhul on valijaid petnud. Esimesel samuti - mida me teeme stressis ja läbi põlenud poliitikuga?

*
Et see sissekanne ainult reformiteemaliseks ei jääks, jutustan ka Siiri Oviiri kampaaniast - plakatil on ülikonnas keha, siis rebimise jälg ja siis Siiri Oviiri pea. Ja tekst - "Oskan mõelda oma peaga."
Aga kes seda pead pöörab???

14 Comments:

At 11:06 PM, Blogger unekott said...

sa võid ka hoopis valimata jätta... kuigi seda su patriootlik enesepilt vist ei luba...

 
At 7:18 AM, Anonymous Anonüümne said...

MEGAIRWWW
Ja mina ei saanud Rainilt kirja, olen pettunud! Teie siin muudkui helistate talle ja kurdate tasuta muresid, aga mina pean vastava soovi korral psühholoogi aja eest maksma. No ei lähe mitte! Palun avalikustage number :D

 
At 10:34 AM, Anonymous Anonüümne said...

Megairw jah, Jutaga nõus. Vaat mis asju ja kõik ja puha... eelmiste omavalitsusvalimiste ajal leidsin auto kojamehe vahelt kilesse pakitud sedeli, mis kaugelt pahaendelisena tundus. Oma kümme erinevat karvast neljatähelist lendas enne lahtitegemist ja siis selgus, et see oli Sven Sesteri kesklinna kaart. Oma kümme neljatähelist järgnes veel. Jõudu metsakülla! Arx

 
At 12:39 PM, Blogger Lee arvutikodu said...

Arx, mihandene rõõm Sind siin näha! Musu!!!

Armas proua Juta - number on blogi tekstis olemas. Koli aga maale ja vali oma riigikogulane:).

Unekott, valimata jätta ma tõesti ei saa. Kas ma mõjun Sulle patrioodina??? Ma olen meelitatud, aga mind hirmutab mõte, et siis peab Eesti küll patriootidest üsna tühi olema, kui minusugune "kosmopoliitse suunitlusega kolkaloom" patrioodina tundub:).
Valikuvõimaluste puuduse üle ma ka ei kurda. Esmalt pean valima maa ja linna vahel, siis sotsdemmide ja vasakpartei vahel ja siis saan alles asuda inimest valima. Vajadust "olla võitjate poolel" mul ei ole, nii et hing on üsna rahulik.

 
At 1:22 PM, Anonymous Anonüümne said...

Oi, mulle meeldib see pöördumine: armas proua Juta. ICC
Aga vabandust tähelepanematuse eest, leidsin numbri ja koostan nüüd nimekirja, millest peaks Rainiga rääkima. Nimekiri tuleb pikk. Vaene Rain :D
Maale ei koli (veel), aga valima lähen küll.

 
At 8:33 PM, Blogger unekott said...

vaat selle patrioodindusega on nii, et oma naiivsust varjavad selle taha kõik valijad. aga seda, et sa valima läed uskusin ma teadvat:D
ja seda et sa end kosmopoliidiks pead... ok, seda ma poleks uskunud... inimesed suudavad mind endiselt üllatada. see on hää:D

 
At 5:30 AM, Anonymous Anonüümne said...

Unekott: minu arust on valimata jätmine ka valik. Naiivsust ei ole ka vaja patriootlikkuse taha varjata, see ei puutu asjasse. Puutub pigem see, kas Sulle läheb korda, milises riigis Sa järgmisel neljal aastal elad või mitte. Ma ei nimetaks seda naiivsuseks ega patriotismiks, vaid puhtpragmaatiliseks enda ja oma lähedaste arusaamade ja vajaduste eest seismiseks.
Üks hea tsitaat tuli meelde selle peale: Halbu ametnikke valivad head kodanikud, kes ei hääleta. (G. J. Nathan)

 
At 12:53 PM, Blogger Lee arvutikodu said...

Unekott, mis on Sinu jaoks kosmopoliitsus? Minu jaoks on see sõna üsna lai ja üsna vana, pärit vanalt Kreekamaalt, kus vana filosoof Diogenes kasutas sõna kosmopoliit enda iseloomustamiseks. Diogenese väitega, et "Kreeka asja" ja "maailma asja" ei saa lahus vaadelda olen ma küll sügavalt nõus ka "Eesti asja ja maailma asja" puhul - ja see Sind ilmselt ei üllata.
Maailmast mõtlemine, maailma mõnuga nuhutamine ei tähenda seda, et ma Eestist ei hooliks. Ja Eestist mõtlemine ei tähenda seda, et piiri tagant tulev inimene või uudis või raamat või muusika mulle huvi ei pakuks.

 
At 9:43 PM, Blogger unekott said...

Juta. Naiivsust ses suhtes, et valides – tegu tehes – usutakse tegu olevat tarvilik. Usutakse et antud hääl loeb. Mina seda ei usu, hoolimata sellest mis reklaamides lubatakse. Miks? Sellepärast et EV valimissüsteem lonkab. (longab kolmel jalal, nagu meil üks tore õps tavatses märkida) Hetkel on nii, et häälte liitmiste-lahutamiste ja edasiliikumise tõttu jõuab minu antud hääl ei tea kuhu. Ma valin ühe kandidaadi, aga minu antud hääl jõuab kolmandale kandidaadile. Parlamenti jõuab aga viies kandidaat. See mulle ei meeldi ja sestap ma ka ei vali. Ja ütlen avalikult välja et ei vali – on poliitmeelsetel mille üle mõtelda.
PS seda „head tsitaati” olen täna kuulnud kolm korda. Mis siis? Nathan ei ole elanud Eestis (minu meelest, a kes krt ta üldse oli, esimese viie minuti guugeldamise järel ei leidnud, rohkem ei viitsinud aega kulutada)

Lee. 12:39 PM: „Ma olen meelitatud, aga mind hirmutab mõte, et siis peab Eesti küll patriootidest üsna tühi olema, kui minusugune "kosmopoliitse suunitlusega kolkaloom" patrioodina tundub:).”
Lee. 12:53 PM: „Maailmast mõtlemine, maailma mõnuga nuhutamine ei tähenda seda, et ma Eestist ei hooliks. Ja Eestist mõtlemine ei tähenda seda, et piiri tagant tulev inimene või uudis või raamat või muusika mulle huvi ei pakuks.”
Vaidled iseendaga? Mina pole väit’ et üks teist välistaks... ehk. Mulle jääb mulje, et esimeses komm’is väidad sa, et patrio-tism välistab kosmopoli-tismi, teises kommis püüad selgitada, et nii patrio, kui kosmopo on sinu südames ja mõtetes koos. A vb olen ma lihtsalt millestki (jälle) valesti aru saanud...
Ma ei hakkaks igaks juhuks enam igasugu -ismidest terminitega väitlema – võin oma niigi madala minapildi porri tampida enne kui isegi aru saan...

 
At 5:57 AM, Anonymous Anonüümne said...

Unekott. Sul on päris paljus õigus - isikuid me paraku valida ei saa, aga erakondi saame. Erakond esindab ikkagi ju mingit maailmavaadet ja vaat sellele mailmavaatele oma hääle annadki.

 
At 11:03 AM, Blogger unekott said...

nuu, valides reformi v kesikud jäävad jah valijate hääled ehk erakonda. aga kui valida meie ringkonnas nt mõne sots-demmi või taga hullemaks kristliku demokraadi, siis võivad halvemal juhul minna hääled kesikutele.

kui aga läeb kõik häste ja minu antud hääl jääbki mõjuma, mis edasi? väikesed erakonnad, kes julgevad anda (")ekstreemseid(") valimislubadusi (nt usuõpetus koolidesse või vanemad laste nimel hääletama) peavad oma sõnu sööma koalisatsioonileppe pärast - seda, et mõni keskmine v väikepartei eestis võimule pääseb ei juhtu niipea.

isiklikult tahaks kangesti valida mõne paremapoolse erakonna. aga mida näha - parempoolset valitsemist ei saa meil kunagi olema. (võrrelda tuleks meie suuremate parteide valimislubadusi...)
kas meil ongi mõnda parempoolset parteid? mu meelest mitte, aga jällegi - võimalik, et ma eksin...

 
At 1:01 PM, Anonymous Anonüümne said...

Unekott - veel parempoolsem Eesti teeks veel rohkem haiget neile paljudele, kes on meie röövkapitalismis hätta jäänud (ja imekombel ikka veel elus).
lee-kes-ei-viitsi-sisse-logida

 
At 2:29 PM, Blogger unekott said...

(plingib silmadega) mida sina pead parempoolseks mida vasempoolseks? kas töö tulemust (mis tänu reformikate algusaastate optimismile ja loomulikult tööka rahva erakordsetele pingutustele on toonud suht ilusa maj. õitsengu, millega nüüd kõik erakonnad lehvitavad ja võidu enda teoks kinnitavad) või nimetad sa parempoolseks röövkapitalismi, mis, nagu ilves tabavalt sedastas, pole tingitud muust kui semutsemisest poliitikute ja firmajuhtide vahel? või on parempoolsus siiski pigem maailmavaade?
vasakpoolsus oleks sel juhul ju see, mida savipäts uhkelt lubab ja millele nii reformikad kui IRL on taltsa penina heaks kiitnud - rahva higiga teenitud raha peaaegu valimatu laialipuistamine? või on must valge? ok, siis olen ma eesel ja juba seepärast ei tohiks mind valima lastagi...

 
At 9:06 PM, Anonymous Anonüümne said...

savisaar ja kerakond pole tegelt sugugi vasakpoolsed, nad on lihtsalt sovjetimeelsed populistid.

 

Postita kommentaar

<< Home