Lee arvutikodu

Segasumma. Koos armsate inimeste ja loomadega

neljapäev, veebruar 15, 2007

Paranoiline idee pronkssõdurist...

... pärineb tegelikult Katsilt. Tema loal riputan siiagi üles.
Et ei ole eestlased põhiseadust eirates mitte lolliks läinud ega ürita madalaid kättemaksuinstinkte õhutades valimistel hääli võita.
Et kogu kamm käib selle ümber, et keset linna on jupp head ärimaad täitsa lohakil, mingi monumendi all kinni.
Lahendus - ajame rahva kisklema, nullime ära integratsioonipoliitika ja võime endast kui rahvusest lugu pidada ning korjame monumendi eest.
Ja mõne aja pärast võib hakata arhitektuurikonkursist rääkima.

Elame-näeme.

Blogiperenaine aga ei usu ikka veel, et see kuju ka reaalselt ära tõstetakse.

4 Comments:

At 10:52 PM, Blogger unekott said...

hmnn, mul tuli meelde enda mõte, ca pool aastat tagasi, kui sinivalge lindike ilutses ümber kauni kesklinnaplatsi. ikka ka, et küllap mõni äri mees ihub hammast heale maatükile...
a poliitika koha pealt olen ma kogu aeg plond old...

 
At 1:05 AM, Anonymous Anonüümne said...

See on kusjuures vägagi tõenäoline, koht ju magus. Aga minu poolest ehitatagu sinna või maailma koledaim kaubandusmonstrum, ma olen ikka rahul, kui see pronkoletis kasvõi ärihuvide tõttu kaob.
Vahemärkusena: temasugused küüditasid omal ajal Siberisse KOGU minu suguvõsa.
Rääkimata sellest, et vene natside agressiivsed meeleavaldused Eest Vabariigi kesklinnas ei saa olla tolereeritud, selle kuju kadumine kaotab ühe nende "pühapaiga".

 
At 8:52 AM, Anonymous Anonüümne said...

Juta, ma saan Sinust aru. Muide, Katsil on nõukogude korra tulekuga analoogilised suhted.
Minu jaoks aga tähistab pronkssõdur ka vene armees hukkunud eesti sõdureid. Nagu Lihula monument oleks tähistanud saksa armees hukkunud eesti sõdureid. Nagu Barclay de Tolly juures mälestatakse tsaari armees hukkunud eesti sõdureid. Nagu Kloogal mälestatakse Eestis hukatud juute. jne.
Ja mulle ei meeldi, et selle asemel, et korraldada siin elavate venelaste hariduselu ja aidata neil end Eestis teostada, keerutab meie oma valitsus üles suure tolmusaba ja õhutab vaenu.
Mis puutub aga meeleavaldustesse, siis mistahes põhjusel mistahes lipuga agressiivselt ringi vehkiva kodaniku koht on soolaputkas, kus ta natuke rahuneda saab.
Lee

 
At 1:03 PM, Anonymous Anonüümne said...

Mina, muuseas, olen PÕHIMÕTTELISELT selle poolt, et see sõdur sinna jääks. Ma arvan, et see - pseudokonflikti võimendamine - oli Eesti meedia suurim faux pas, ja mõnede erakondade totaalselt vastutustundetu vaenuõhutamine on mulle täiesti vastuvõetamatu.

Loomulikult on pronkssõdur mälestusmärk, ja austusest nende inimeste vastu, kelle jaoks see mälestusmärk hinges midagi isiklikku ja olulist tähendab, ei luba minu süda küll seda "okupandiks" ja jumal teab milleks veel nimetada.
Loomulikult on pronkssõdur mälestamist väärt sündmuse märk, sest see sündmus/aeg tähendas paljude perede (ükskõik, mis rahvusest) jaoks rasket aega, lähedaste kaotust ja üleüldist juurteta olekut.

Ühesõnaga, kogu issue on minu meelest vastutustundetuse selgeim näide tänapäeva Eestis. Kunstlik konflikt, mille pärast on minul, kes ma Eestis ei ela, küll Euroopa ees oma rahva pärast häbi. Päris tõsiselt ja räigelt häbi.

 

Postita kommentaar

<< Home