Lee arvutikodu

Segasumma. Koos armsate inimeste ja loomadega

kolmapäev, jaanuar 09, 2008

Sodifriik?

Prügiteema paneb inimesed arutlema. Et nii paha ja naa paha, aga äkki hoopis hea:).
Ja et kes see imelik inimene peaks olema, kes vabatahtlikult võipakke peseb...

No mina olen, mis siis? Praegu nõutud sodisüsteemi viisime oma kodus sisse novembris 2006 ja seoses täiesti isikliku rõõmuga - vee majja saamisega. Kuna mulle meeldivad eranditult kõik veepladinaga seotud tegevused, hakkasingi siis ka pakendeid pesema - puhtaid on ju palju mõnusam majapidamises pidada;).
Ja köök ei muutu sorteerimisjaamaks, vähemalt mitte siis, kui ma teemaga tegelen.

Üks soovitus, mida ma ise olen püüdnud järgida ja millest on pakendite teemal omajagu kasu olnud, on mul küll: võimalusel hoiduda nende kaupade ostmisest, kus pakendi hulk kauba enda hulgast suuremaks kisub. Teate, kõik need kümme-viilu-vorsti-plastiktaldrikul-millele-on-kile-ümber-mässitud. Loomulikult ei puuduta see inimesi, kes külmkappi ei kasuta.
Pakendite peale mõtlemisel enne ostmist on kaks head külge - otsene ja kaudne. Otsene on see, et sodi tuleb koju vähem, kaudne see, et kui nii mõtlevaid inimesi oleks rohkem, hakkaks ehk ka tootjad rohkem selliseid pakendeid tegema, mis vähem saastavad.

4 Comments:

At 12:26 PM, Anonymous Anonüümne said...

apsaluutiliselt nõus!

võipakke ma ise ei küll ei pese, sest ostan paberisse pakendatavat meierivõid ja see paber on võipaki tühjakssaades üsna ribadeks ja selle pesemine oleks suht mõttetu.

muuga pole probleemi, aga vaat tursamaksa konservidega natuke on, sest selle õli pean ma nüüd kanalisatsiooni valama ja sinna siis midagi otsa uhama, mis sel toruseinte külge jääda ei laseks ja see on väga loodusvaenulik. prügisse ma seda ilmselt enam panna ei saa ja metsa alla ka valada ei taha - kõik küla koerad-kassid hakkaksid siis seal käima...

ja veel: postkastidele silt , et ainult tellitud post ja vanapaberit tekib ka oluliselt vähem (neid värvilisi asju ju ahjus põletada ei tohiks, kui te veidigi oma küttekolletest ja korstendest hoolite)

 
At 1:58 PM, Blogger karikate emand said...

Nõus-nõus!
Oi, ma olen ise ka mõelnud, kui ilus oli aeg, kui kõiki küpsiseid müüdi lahtiselt, soovitud kogus pakiti pruuni paberkotti. Ja majoneesi-hapukoort sai osta lahtiselt, oma purgi sisse. Võibolla kõrgemal pool toimus meeletu ressursside raiskamine, aga oma igapäevast elu elasid inimesed ikka väga alalhoidlikult.
Aga tänapäeval on mõnel küpsisel kõige ümber paberkarp, siis kile, ja kile sees on plastmassist karbike, kus küpsised on pesades. Tõesti - pakendit on sama palju kui toodet ennast.

 
At 3:37 PM, Blogger Karuema said...

mulle ka meeldib olla prügiesteet, oma blogis ka kirjutasin...ja see ei ole üldse raske muideks. see on isegi ilus.

 
At 3:00 PM, Anonymous Anonüümne said...

Nojah, me ka juba sorteerime-komposteerime aastaid. Ainuke muudatus seoses uue korraga on see, et enam ei saa muust sodist kuidagi lahti. Ntx keeldus Ragn Sells tühjendamast konteinerit - põhjus "sisaldab aiajäätmeid". Tegemist oli tänava pühkimisel tekkinud sodiga, kus Nõmmel on tõesti palju okkaid, aga ka naelu, kommipabereid, pisikesi plastmassitükke jne. Järgnes pikk arutelu klienditeenindajaga mille tulemusena konteiner lõpuks ikka tühjendati. Aga jube tüütu on....

 

Postita kommentaar

<< Home